پایان نامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد تصویر متحرک
عنوان پایان نامه نظری
مفاهیم نظری و ویژگیهای ساختاری انیمیشن تعاملی(در ارتباط با مخاطب-تماشاگر)
عنوان پایان نامه عملی
ساخت یک فیلم انیمیشن تعاملی بر اساس تکنیک تلفیقی
استاد راهنما
دکتر فاطمه حسینی شکیب
استاد مشاور
فرشاد عسکری کیا
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:
این پژوهش به بررسی مفاهیم نظری و ویژگیهای ساختاری تصاویر متحرک تعاملی میپردازد و قصد دارد علاوه بر تعریف مفهوم تعامل در انیمیشنهای ارائه شده در بستر رسانههای نوین، خاستگاه، پیامدها و تآثیرات تکنولوژی دیجیتال را در آفرینش این آثار تحلیل کند. روش پژوهش، توصیفی تحلیلی است و با تکیه بر آرای نظریهپردازان علم رسانه، روانشناسی و سینمای تجربی، تلاش شده است تا این مفهوم نوین در صنعت انیمیشن بازتعریف شود. هدف دیگر، شناخت دلایل و انگیزههای مؤلف در ساخت اثر تعاملی است. این پژوهش سعی دارد جایگاه هنرمند و مخاطب را به عنوان مؤلفان اثر تعاملی بررسی کند و میزان آزادی حقیقی مخاطب را در این روند مورد ارزیابی قرار دهد. در مطالعهی ساختار انیمیشنهای تعاملی، به مفاهیمی از قبیل واقعیت مجازی، الگوی روایت تعاملی، جایگاه مخاطب آگاه و مقایسه با آثار کلاسیک انیمیشن پرداخته شده است. دستیابی به تعریفی مشخص از روایت با مسیرهای موازی، حس عاملیت مخاطب و تأثیرات روانی ناشی از مواجههی او با احتمالات از پیش تعیین شدهی محدود، از مسائل اصلی در انجام این مطالعه است و در اصل هدف از بازتعریف این مفاهیم، شناسایی موقعیت حقیقی مخاطب و تحلیل وضعیت او در رویارویی با مفهوم نوین تصویر متحرک است.
تأثیر رسانههای نوین بر زندگی انسان معاصر غیر قابل انکار است. تا جایی که بیشترین زمینههای ارتباطی بین انسانها در بستر این رسانهها برقرار میشود، رشد میکند و تغییر مییابد. آنچه به رشد رسانههای نوین جهت میدهد تقاضا به توسعه یافتن و گرایش به استفاده از این رسانهها از سوی جامعهی جهانی است. همواره دو دیدگاه در زمینهی فرهنگ رسانهای در تقابل بودهاند. یکی دیدگاهی که تآثیرات رسانههای نوین را بر عاملیت انسان معاصر به چالش میکشد و فرهنگ رسانهای را نتیجهی برنامهریزی و سرمایهگذاریهای کلان میداند و دیگری دیدگاهی است که پیشرفت فرهنگی جامعهی معاصر را مرهون تکن